יום חמישי, 9 ביולי 2015

אורית ליבוביץ | ראיון עם הפסיכולוגית אורית ליבוביץ

ראיון עם אורית ליבוביץ, התכנית לפסיכותרפיה – 
טיפול דינמי, בשרות הפסיכולוגי באוניברסיטה העברית
תאריך הראיון: 5/7/15
מראיינת: לירון שניר
ספרי על עצמך
פסיכולוגית קלינית, מדריכה מוסמכת, לומדת במכון הפסיכואנליטי הירושלמי. יש לי הרבה עניין בטיפול פסיכואנליטי, זאת השנה הרביעית שבה אני מרכזת את התכנית ואני מרגישה שליחות בתפקיד, אני רואה חשיבות רבה של הטיפול הדינמי בעידן שהכל בו קצר, מהיר ובעידן הרפורמה.
חשוב לציין שאני בעד מגון הטיפולים השונים אך חשוב לי גם לשמור על הגחלת של הטיפול הדינמי. בעולם שלנו שבו הכל מהיר זה לפעמים קשה לאנשים לקבל הצלחות איטיות שלוקחות זמן.
חשוב לנו שתהייה בתכנית חוויה טובה שבה קבוצה של אנשים לומדים את הנושא שהם אוהבים ורוצים להעמיק בו.
ספרי על תכנית ההכשרה
התכנית הינה תכנית תלת שנתית שכוללת שלושה צירים תיאורטיים: ציר של תאוריות אישיות, פרויד, קליין, קוהוט ווינקוט לפי סדר התפתחותי, הציר השני קשור לסטינג הטיפולי ונושאים שהם חוצי תאוריות בהקשר של הטיפול הפסיכודינמי, הציר השלישי הוא הדרכה, הדרכה קבוצתית על מקרים הלכה למעשה, לומדים על הטיפול הדינמי דרך השטח.
מה הייחודיות של התכנית בנוף הטיפולי?
התכנית הינה תכנית ההכשרה היחידה, עד כמה שידוע לי, שהתלמידים בה מטפלים טיפול פסיכולוגי בירושלים, בשירות הפסיכולוגי שאליו שייכת התכנית. כל תלמיד בתכנית זכאי ולמעשה גם מחויב לטפל ב-3 מטופלים שהם העבודה המעשית שלו בדומה להתמחות. מדובר בהתנדבות שהיא חובה.
כל הסטודנטים של האוניברסיטה העברית יכולים לקבל טיפול בשירות הפסיכולוגי. הטיפול מתבצע בשירות הפסיכולוגי ותוך כדי קבלת הדרכה (בתשלום), שילוב של התאורטי והמעשי. התכנית מתאימה לאנשי מקצוע שמעוניינים לצבור ניסיון בטיפול נפשי. ישנו מערך כולל של תהליך מאד משמעותי שעוברים הלומדים בתכנית. התכנית מאפשרת הזדמנות ללמוד בתוך מקום העבודה. ישנה תחושה של שייכות למקום.
מאד חשוב לנו הפידבק של הסטודנטים.
תכניות לעתיד?
אנחנו פותחים סדנאות המשך לבוגרי התכנית כי הבוגרים מאד רצו לשמור על קשר. קורסי ההמשך לבוגרים יאפשרו הרחבה. אנחנו מוסיפים נושאים חדשים לתכנית לפי הפידבקים של התלמידים.

תודה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טיפול בתסמונת התשישות הכרונית

תסמונת התשישות הכרונית: כתיבה:   איתן טמיר , פסיכותרפיסט (MA), ראש מכון טמיר ; טוויטר | פייסבוק | בלוג |  Quara עריכה אחרונה: 2...